Ce sa nu ratezi in Istanbul

Timp de un an, am avut o relatie cu cineva din alta tara, astfel ca unul dintre noi sau amandoi trebuia sa calatorim pentru a ne intalni. Spun amandoi, pentru ca nu ne vedeam doar la mine sau la el in tara, ci si in alte destinatii. Intr-un singur an am vazut 11 tari si am calatorit o data la doua sapatamani. Dragostea asta… Asa s-a facut ca am ajuns si in Istanbul. A fost o surpriza din partea lui - de ziua femeii mi-a oferit un City Break Istanbul. Eu am plecat din Bucuresti, el din Budapesta. L-am asteptat o ora in aeroport, timp in care tot incercam sa imi imaginez cum este acest oras, aceasta tara si aceasta cultura. Din aeroport am simtit cultura lor pestrita, orientala, insa abia cand am iesit pe strazile Istanbulului am vazut adevarata fata a acestui oras furnicar, in care totul este de vanzare si totul se negociaza. Istanbul nu este un oras de povestit, ci de vazut, de descoperit, insa sunt cateva obiective pe care nu ar trebui sa le ratati.

1. Moscheea Albastra - este una dintre cele mai frumoase din Istanbul, insa daca aveti noroc, asa cum am avut noi, veti putea vedea acolo si o nunta traditionala sau ritualul de spalare a mainilor si picioarelor al barbatilor inainte de a intra in moschee, pentru rugaciune.
2. Muzeul Sfanta Sofia, care se pare ca este unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din Turcia. Muzeul este deschis in fiecare zi, in afara de luni, iar biletul costa 25 de lire turcesti. Puteti urca si la etaj, daca doriti sa aveti o privire de ansamblu a muzeului.
3. Basilica Cisterna sau Palatul Scufundat. Este un fost rezervor de apa al orasului si este un obiectiv extrem de interesant, pentru ca nu cred ca mai exista un altul asemanator in lume. Aceasta Basilica se afla foarte aproape de Muzeul Sfanta Sofia.
4. Bazarul cu Mirodenii. Daca va place sa gatiti sau pur si simplu va plac condimentele, acesta este locul pe care nu ar trebui sa il ratati. Este o piata foarte mare, in care, pe langa multitudinea de tipuri de mirodenii, veti gasi celebrul rahat turcesc sau fructe confiate de tot felul sau cafeaua turceasca adevarata.
5. Marele Bazar. Aici este raiul pentru orice femeie, daca are langa ea un barbat care stie sa negocieze. Orice gandesti, poti gasi in Marele Bazar, care are in jur de 4000 de magazine si se intinde pe o suprafata de peste 47.000 de metri patrati. Insa nu va asteptati ca toate preturile din acest bazar sa fie mici, insa nici nu va fie teama sa negociati. De altfel, daca acceptati primul pret, fara sa negociati deloc, este ca si cum ati jigni negustorul turc, asa ca inainte de a merge in Istanbul, invatati un pic arta negocierii.

Acestea sunt doar cateva obiective turistice de neratat, o lista pur subiectiva, insa mai sunt foarte multe lucruri de vazut si descoperit in acest oras fabulos. Daca sejurul vi-l luati prin intermediul unei agentii, cum ar fi www.sobisturism.ro, asa cum am facut noi, atunci puteti opta pentru tot felul de circuite turistice sau indrumari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu