Cum vede societatea actuala homosexualitatea

Mi-e greu sa inteleg lipsa de interes pentru homosexualitate. La urma urmei fenomenul extraordinar de nou: nu, fireste, activitatile sexuale implicand doua persoane (cel putin) deci sex, ci ideea de a le numi "homosexuali" e o denumire ce presupune o intreaga conceptie, o intreaga civilizatie a sexualitatii"; lumile greaca si romana, daca trebuie s-o reamintim, n-au cunoscut homosexualitatea in sensul in care o intelegem noi.

De 150 de ani, asadar, homosexualitatea a reprelucrat toate identitatile sexuale; iar cea care, in opinia mea, a fost cel mai clar modificata este identitatea masculina, deoarece a fost criticata nu spun: denigrata din exterior (luptele feministe, de pilda), precum si din interior (de catre militantii homosexuali masculini). Pluralizarea identitatii masculine ii afecteaza pe toti barbatii, cu vrerea sau fara vrerea lor. Cu un pic de recul istoric, schimbarea e evidenta: spre exemplu, o serie de comportamente efeminate au devenit acceptabile pentru un barbat; la fel cum s-a largit gama activitatilor socialmente acceptabile pentru o femeie.

Trebuie sa ne amintim si ca, oricat de incredibil ar putea sa para, inventarea termenului homosexual a precedat-o pe cea a termenului he terosexual: inventarea homosexualitatii serveste mult mai putin la definirea si justificarea practicilor dintre persoane de acelasi sex, decat la intarirea unei norme definite de acum drept tero. Termenul gay, astazi curent, constituie o reactie la aceasta inchidere sexuala; dar se va observa ca el ramane centrat pe identitatea masculina (cuvantul ,,lesbian" nu are aceeasi difuzare; si aud tineri care spun despre o fata ca e gay).

In momentul de fata, in jurul notiunii de homoparentalitate are loc o redistribuire interesanta a fortelor: caci daca notiunea se impune din punctul de vedere legal, ea va desemna heteroparentalitatea ca o formatiune istorica ceea ce este singulara. Or, avem cu totii interes in aceasta pluralizare a identitatilor ca inseamna o sporire a posibilitatilor de viata ce ne sunt oferite. Din acest motiv trebuie sa sustinem luptele pentru homoparentalitate si nu, sau nu numai, in functie de un principiu abstract de toleranta sau de libertate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu