Whitcomb Judson si fermoarul. Judson a inventat fermoarul in 1892, fiind gandit ca o alternativa la sireturile de la ghete, insa nu apucat sa il vada cum devine popular pentru ca a murit. Inginerul Gideon Sundbach a dus mai departe inventia lui Judson, iar armata americana a folosit-o in Primul Razboi Mondial. In 1923, B.F. Goodrich a folosit fermoarul la propriile ghete si i-a dat denumirea de „zipper” (fermoar).
Albert J. Parkhouse si umerasul din sarma. Exista o oarecare controversa in jurul acestei inventii: se crede ca Thomas Jefferson a fost primul care a inventat un umeras care era din lemn. Insa cel mai probabil Parkhouse l-a inventat pentru a raspunde plangerilor colegilor sai care nu gaseau destule umerase pentru a-si pune hainele. Asa ca Parkhouse a luat niste sarma industriala si a indoit-o in forma unui umeras-inventia sa a fost patentata in 1903. Mai tarziu, a fost adaugat si un tub de plastic sau lemn la baza pentru a nu deteriora materialele.
Willis Carrier si aerul conditionat. Willis, un inginer din New York a pus in aplicare ideea sa de a raci aerul cu substante asemanatoare cu cele din frigider-a folosit un refrigerant care nu era toxic in primul model de aer conditionat. In 1902, a adaugat aparatului sau si un sistem de control al umiditatii si asa s-a nascut primul aer conditionat asemanator celui din zilele noastre. In 1915 a pus bazele Carrier Engineering Corporation.
Garrett A. Morgan si semnalizatorul de trafic. Dupa ce a fost martorul numeroaselor accidente grave in trafic, Morgan a inventat un sistem de control al traficului. Pe langa „stop” si „go”, sistemul sau adauga si „stop all” pentru a permite trecatorilor sa traverseze strazile. Mai tarziu si-a vandut inventia pentru 40.000 de dolari celor de la General Electric, care au venit cu o varianta electrica.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu